Κανονισμός λειτουργίας Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Παξών
Α Π Ο Σ Π Α Σ Μ Α
Από την υπ΄ αρ. 7/2024
Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Π Α Ξ Ω Ν
Αριθ. Απόφ. 7-60/2024
ΠΕΡΙΛΗ Ψ Η
«Έγκριση Κανονισμού Λειτουργίας Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Παξών»
Στο Γάϊο -Παξών σήμερα την δεκάτη (10η) του μηνός Απριλίου του έτους 2024, ημέρα Τετάρτη και ώρα 19:00μ.μ το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου συνήλθε σε τακτική δημόσια συνεδρίαση ύστερα από την υπ΄ αριθμό πρωτοκόλλου 1084/04-05-2024 έγγραφη πρόσκληση του Προέδρου η οποία επιδόθηκε νόμιμα στον κάθε Σύμβουλο καθώς και στον Δήμαρχο σύμφωνα με τα άρθρα 65,67,68,69 του Ν.3852/2010 (ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ) και την υπ΄ αριθμό πρωτοκόλλου 1103/05-04-2024 ανακοίνωση αναβολής που δημοσιεύτηκε και επιδόθηκε νόμιμα στον κάθε Σύμβουλο καθώς και στον Δήμαρχο.
Διαπιστώθηκε ότι υπάρχει νόμιμη απαρτία, αφού σε σύνολο 15 Δημοτικών Συμβούλων βρέθηκαν παρόντες οι κάτωθι:
ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΑΠΟΝΤΕΣ
1. Κουβάς Παντελής (Πρόεδρος) 1. Αρβανιτάκης Σωτήρης- Μαλιφούς
2. Κάγκα Μαρία -Χριστίνα 2. Κάφυρη Μαγδαληνή
3. Κεϊκίδης Συμεών
4. Φαναριώτης Γεράσιμος
5. Χρονοπούλου Ιωάννα
6. Προβατάς Ανδρέας (δεν προσήλθαν καίτοι
7. Πέτρου Κωνσταντίνος προσκλήθηκαν νομίμως)
8. Λέκκας Αρσένης
9. Βλαχόπουλος Χρήστος
10. Αντιόχου Λάιζα
11. Δένδιας Ηλίας
12. Βλαχόπουλος Σπ-Εμμανουήλ
13. Μαρούλης Διονύσιος
Στη συνεδρίαση συμμετείχε και ο Δήμαρχος Παξών κ. Σπύρος Βλαχόπουλος κληθείς νόμιμα με τη υπ' αριθμ. 1084/04-04-2024 πρόσκληση.
Οι δημοτικοί σύμβουλοι κ. Πέτρου Κωνσταντίνος και Κεϊκίδης Συμεών προσήλθαν κατά την ώρα των ερωτήσεων .
Η δημοτική σύμβουλος κα Χρονοπούλου Ιωάννα αποχώρησε από τη συνεδρίαση κατά τη διάρκεια της συζήτησης του 2ου θέματος της ημερήσιας διάταξης πριν την ψηφοφορία.
Η δημοτική σύμβουλος κα Κάγκα Μαρία-Χριστίνα και οι δημοτικοί σύμβουλοι κ. Πέτρου Κωνσταντίνος και Μαρούλης Διονύσιος αποχώρησαν από τη συνεδρίαση κατά τη διάρκεια της συζήτησης του 5ου θέματος της ημερήσιας διάταξης πριν την ψηφοφορία.
Στην συνεδρίαση παρόντες ήταν οι Πρόεδροι των Τοπικών Κοινοτήτων Γαΐου. Λογγού και Λάκκας ενώ δεν παρευρέθηκε ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Μαγαζιών.
Στη συνέχεια, απουσία του Γραμματέα ο Αντιπρόεδρος κατέγραψε τους απόντες από τη συνεδρίαση.
Στη συνεδρίαση συμμετείχε κατά τη διάρκεια του πρώτου θέματος της ημερήσιας διάταξης ο νομικός κ.Τσακανίκας Δ. Παναγιώτης μέσω της υπηρεσίας τηλεδιασκέψεων e:Presence.gov.gr
Τα πρακτικά της συνεδρίασης τηρήθηκαν από την μόνιμη υπάλληλο του Δήμου Παξών, Ειρήνη Καγκάρα.
--ΠΑΡΑΛΕΙΨΗ-
ΑΠΟΦΑΣΗ 60η
Ο Αντιπρόεδρος εισάγοντας το θέμα της ημερήσιας διάταξης με τίτλο «Έγκριση Κανονισμού Λειτουργίας Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Παξών», έδωσε τον λόγο στον Πρόεδρο κ. Κουβά Παντελή για να προβεί στην εισήγησή του. Ο κ. Κουβάς έθεσε υπόψιν των μελών του Δ.Σ. ότι ο κανονισμός λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Παξών που προτείνεται βασίζεται στον πρότυπο κανονισμό (ΑΔΑ: 14ΑΓΝΚ-Θ) .Στη συνέχεια ακολούθησε η εισήγησή του , η οποία ακολουθεί:
Κανονισμός λειτουργίας Δημοτικού Συμβουλίου
Δήμου Παξών
Άρθρο 1
Διοίκηση Δήμου
Όργανα διοίκησης του Δήμου είναι το Δημοτικό Συμβούλιο, η Δημοτική Επιτροπή, και ο Δήμαρχος. Πέραν των ανωτέρω, ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης και το Συμβούλιο Ένταξης Μεταναστών λειτουργούν ως νέα συμμετοχικά και διαμεσολαβητικά όργανα του Δήμου.
Άρθρο 2
Αρμοδιότητες Δημοτικού Συμβουλίου
1. Το Δημοτικό Συμβούλιο έχει γενική αρμοδιότητα να αποφασίζει για όλα τα θέματα που αφορούν στο Δήμο, εκτός από εκείνα που ανήκουν στις αρμοδιότητες του Δημάρχου, των άλλων οργάνων του Δήμου, των συμβουλίων Δημοτικών ή Τοπικών Κοινοτήτων και του προέδρου τους ή του Εκπροσώπου Τοπικής Κοινότητας ή το ίδιο το Δημοτικό Συμβούλιο μεταβίβασε σε συμβούλιο Δημοτικής Κοινότητας κατά το άρθρο 83 παρ. 9 του Ν. 3852/2010 ή σε συμβούλιο Τοπικής Κοινότητας κατά το άρθρο 84 παρ. 6 του Ν. 3852/2010.
2. Το Δημοτικό Συμβούλιο διατηρεί πάντα το δικαίωμα να συζητεί και να δίνει κατευθύνσεις προς τα υπόλοιπα όργανα του Δήμου επί θεμάτων γενικού ενδιαφέροντος, καθώς επίσης και επί θεμάτων που σχετίζονται γενικότερα με τη διοίκηση του Δήμου, την οικονομική του πορεία και την εν γένει λειτουργία των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των δημοτικών επιχειρήσεων.
3. Το Δημοτικό Συμβούλιο, ασκεί τις αρμοδιότητές του σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις των νόμων, των κανονιστικών διατάξεων της διοίκησης και των κανονιστικών διατάξεων που θεσπίζει το ίδιο. Κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων του λαμβάνει υπόψη:
i. Τις εθνικές, περιφερειακές και ευρωπαϊκές πολιτικές που σχετίζονται με τις αρμοδιότητές του.
ii. Την ανάγκη συνεργασίας και συντονισμού με άλλες τοπικές ή δημόσιες αρχές και οργανισμούς, οι οποίοι έχουν την αρμοδιότητα να δρουν και να διαθέτουν πόρους στην περιφέρεια του Δήμου.
iii. Τους διαθέσιμους πόρους για την κάλυψη των αρμοδιοτήτων του και την ανάγκη να διασφαλίζεται η επωφελής και αποτελεσματική χρήση καθώς και η ισόρροπη κατανομή τους.
iv. Την ανάγκη να οργανώνει τις παρεχόμενες υπηρεσίες με τρόπο ώστε να διασφαλίζεται η επάρκεια, η ποιότητα και αποτελεσματικότητά τους, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων.
v. Την ανάγκη για υψηλής ποιότητας περιβαλλοντική προστασία και προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, καθώς και την ανάγκη προώθησης της βιώσιμης ανάπτυξης της περιοχής του Δήμου.
4. Στις βασικές αρμοδιότητες του δημοτικού συμβουλίου συμπεριλαμβάνονται και τα έξεις:
Εκφράζει τις θέσεις του σε θέματα τοπικού ενδιαφέροντος και γνωμοδοτεί όποτε δημόσιες αρχές ή αρμόδια όργανα ζητούν τη γνώμη του.
Θεσπίζει τοπικές κανονιστικές αποφάσεις, με τις οποίες θέτει κανόνες και καθορίζει όρους και προϋποθέσεις για τα θέματα που περιοριστικά αναφέρονται στο άρθρο 79 του Ν. 3463/2006. Οι τοπικές κανονιστικές αποφάσεις εκδίδονται μετά από εισήγηση της Δημοτικής Επιτροπής .
Ορίζει τους φόρους, τα τέλη, τα δικαιώματα και τις εισφορές, μετά από εισήγηση της Δημοτικής Επιτροπής
5. Το Δημοτικό Συμβούλιο επίσης:
Αποφασίζει για θέματα τα οποία τυχόν παραπέμπουν σε αυτό η Δημοτική Επιτροπή για λήψη απόφασης, λόγω της ιδιαίτερης σοβαρότητάς τους.
Μπορεί με απόφασή του, η οποία πρέπει να είναι ειδικά αιτιολογημένη και λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του, για ιδιαίτερα σοβαρό θέμα, να ασκήσει το ίδιο αρμοδιότητες της Δημοτικής Επιτροπής .
Μπορεί με απόφασή του, που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του και δημοσιεύεται σε μία τουλάχιστον έντυπη, ημερήσια ή εβδομαδιαία εφημερίδα και αναρτάται στην ιστοσελίδα του Δήμου, να μεταβιβάζει συγκεκριμένες αρμοδιότητές του στα συμβούλια των Δημοτικών Κοινοτήτων.
Με την ίδια διαδικασία μπορεί, στην αρχή κάθε Δημοτικής περιόδου, να αναθέτει στα συμβούλια των Τοπικών κοινοτήτων την άσκηση και άλλων αρμοδιοτήτων, πέραν αυτών που προβλέπονται στο άρθρο 84 του Ν. 3852/2010, εκτός από την έκδοση κανονιστικών πράξεων, την επιβολή φόρων, τελών και δικαιωμάτων, τη σύναψη δανείων, τη σύσταση και λειτουργία δημοτικών ιδρυμάτων και λοιπών νομικών προσώπων και την εκλογή των συλλογικών οργάνων τους, καθώς και αρμοδιότητες που απαιτούν αποφάσεις που λαμβάνονται με ειδική πλειοψηφία των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου.
Μπορεί να εκδίδει διαπιστωτική πράξη, ύστερα από εισήγηση του κατά τόπον αρμοδίου αντιδημάρχου, σε περίπτωση που τα συμβούλια των Τοπικών Κοινοτήτων δεν ασκούν τις αρμοδιότητες τους, ώστε οι αρμοδιότητες να ασκηθούν από άλλα αρμόδια όργανα του δήμου.
6. Επιπρόσθετα, το Δημοτικό Συμβούλιο:
Γνωμοδοτεί, ύστερα από σύμφωνη γνώμη των συμβουλίων των οικείων Δημοτικών Κοινοτήτων, για τον ανακαθορισμό του αριθμού και των ορίων των Δημοτικών Κοινοτήτων προκειμένου να εκδοθεί σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 283, παρ. 5 του Ν. 3852/2010.
Γνωμοδοτεί ώστε οικισμός που έχει απογραφεί ως αυτοτελής, να αποτελέσει Τοπική ή Δημοτική Κοινότητα, προκειμένου να εκδοθεί σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 283, παρ. 6 του Ν. 3852/2010.
Γνωμοδοτεί, ύστερα και από τη σύμφωνη γνώμη των οικείων συμβουλίων Δημοτικών ή Τοπικών Κοινοτήτων ή του Εκπροσώπου τοπικής κοινότητας για τη συγχώνευση Δημοτικών ή Τοπικών κοινοτήτων ή την ένταξή τους σε άλλον όμορο δήμο, προκειμένου να εκδοθεί σχετικό Προεδρικό Διάταγμα (άρθρο 4 του Ν.3463/2006 και άρθρο 283 του Ν.3852/2010).
Υποβάλλει πρόταση προκειμένου να οριστεί οικισμός ως ιστορική έδρα του Δήμου (άρθρο 6 του Ν.3463/2006 και άρθρο 283 του Ν.3852/2010). Προτείνει τη μετονομασία του Δήμου, Δημοτικών ή Τοπικών κοινοτήτων και οικισμών προκειμένου να εκδοθεί σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 7 του Ν.3463/2006.
Αποφασίζει για την ονομασία και την μετονομασία συνοικιών, οδών και πλατειών, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 8 του Ν.3463/2006.
Καθορίζει με απόφασή του το σήμα που μπορεί να χρησιμοποιεί ο Δήμος, το οποίο αποτελεί δηλωτικό στοιχείο της ιδιαιτερότητας του χώρου συνεκτιμώντας τα στοιχεία που σχετίζονται με την ιστορία, τη μυθολογία και τα τοπικά χαρακτηριστικά της περιοχής του, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Τοπωνυμιών (άρθρο 9 του Ν.3463/2006).
Συγκροτεί με απόφασή του σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 16 του Ν. 2713/1999, όπως ισχύει, Τοπικό Συμβούλιο Πρόληψης Παραβατικότητας (άρθρο 84 του Ν. 3463/2006).
Αποφασίζει για την συγκρότηση και σύγκληση του Τοπικού Συμβουλίου Νέων, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3443/2006, το οποίο αποσκοπεί στη ενίσχυση της συμμετοχής των νέων στη διαχείριση των τοπικών υποθέσεων που ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντά τους.
Συγκροτεί με απόφασή του Δημοτικό Γραφείο Ενημέρωσης για την απασχόληση, που αποτελεί γνωμοδοτικό και συμβουλευτικό όργανο του δήμου και έχει σαν αποστολή την ανάπτυξη συμβουλευτικών δράσεων που παρέχονται δωρεάν στους ανέργους, με κύριο στόχο την υποστήριξή τους και την ενθάρρυνσή τους για την εξεύρεση απασχόλησης (άρθρο 85 του Ν. 3463/2006).
7. Ένα (1) μήνα πριν από τη διενέργεια των εκλογών και μέχρι την εγκατάσταση των νέων δημοτικών αρχών, το Δημοτικό Συμβούλιο αποφασίζει μόνο για θέματα που αναφέρονται σε έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης.
Άρθρο 3
Σύγκληση του Δημοτικού Συμβουλίου
Το Δημοτικό Συμβούλιο είναι δυνατόν να συγκαλείται και να συνεδριάζει με τους ακόλουθους τρόπους :
- δια ζώσης,
- με τηλεδιάσκεψη με κάθε πρόσφορο μέσο ηλεκτρονικών υπηρεσιών,
- δια ζώσης και ταυτόχρονα με τηλεδιάσκεψη (μεικτή συνεδρίαση),
- δια περιφοράς.
1. Το Δημοτικό Συμβούλιο συνεδριάζει ύστερα από γραπτή πρόσκληση του Προέδρου, στην οποία αναγράφονται ο τόπος, ο χρόνος της συνεδρίασης καθώς και τα θέματα της ημερήσιας διάταξης. Για την κατάρτιση της ημερήσιας διάταξης ο Πρόεδρος συνεργάζεται με το Δήμαρχο και τα άλλα όργανα του Δήμου και τις υπηρεσίες αυτού. Στην ημερήσια διάταξη συμπεριλαμβάνονται υποχρεωτικά και όλα τα θέματα που προτείνει ο Δήμαρχος, η Δημοτική Επιτροπή.
2. Ο Πρόεδρος φροντίζει η πρόσκληση να σταλεί, εκτός από τους Δημοτικούς Συμβούλους, υποχρεωτικά στο Δήμαρχο και στον κατά περίπτωση Πρόεδρο Δημοτικής ή Τοπικής Κοινότητας ή Εκπρόσωπο Τοπικής Κοινότητας, όταν συζητούνται θέματα που αφορούν την αντίστοιχη κοινότητα. Σε περίπτωση μη πρόσκλησής του, οι σχετικές αποφάσεις πάσχουν από ακυρότητα. Επίσης, δύναται να καλεί δημοτικούς υπαλλήλους ή ιδιώτες, προκειμένου να πληροφορήσουν το Δημοτικό Συμβούλιο σχετικά με τα θέματα που συζητούνται. Τέλος, ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους πολίτες για τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όταν στα θέματα της ημερήσιας διάταξης συμπεριλαμβάνονται αιτήσεις, αναφορές ή προτάσεις του.
3. Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου πραγματοποιείται:
α) τουλάχιστον μία φορά το μήνα,
β) όποτε το ζητήσει ο Δήμαρχος ή η Δημοτική Επιτροπή ,
γ) όποτε το ζητήσει το ένα τρίτο (1/3) τουλάχιστον του συνολικού αριθμού των μελών του συμβουλίου .
4. Στην ανωτέρω υπό στοιχεία (γ) περίπτωση απαιτείται γραπτή αίτηση στον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου , στην οποία αναφέρονται τα θέματα που θα συζητηθούν.
Σύγκληση κατόπιν αιτήματος του ενός τρίτου (1/3) των μελών του συμβουλίου
Σε ότι αφορά ειδικότερα την περίπτωση σύγκλησης του Δημοτικού Συμβουλίου κατόπιν αιτήματος του ενός τρίτου (1/3) των μελών του δημοτικού συμβουλίου, επισημαίνονται τα εξής:
Για να συγκληθεί το Δημοτικό Συμβούλιο, πρέπει να υποβληθεί προς τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου γραπτή αίτηση η οποία να υπογράφεται από το ένα τρίτο (1/3) των μελών του Συμβουλίου, ανεξαρτήτως παράταξης στην οποία ανήκουν τα μέλη. Στην αίτηση πρέπει να αναγράφονται με σαφήνεια το θέμα ή τα θέματα για τα οποία ζητείται η σύγκληση. Ο Πρόεδρος εκδίδει σχετική πρόσκληση για σύγκληση του δημοτικού συμβουλίου, στην οποία είναι δυνατόν να προσθέσει στην ημερήσια διάταξη και άλλα θέματα προς συζήτηση, πέραν αυτών που έχουν ζητηθεί από το ένα τρίτο (1/3) των μελών.
Στην περίπτωση που ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου δεν εκδώσει πρόσκληση το αργότερο μέχρι την έκτη ημέρα από την υποβολή της αίτησης, αυτή εκδίδεται εντός εύλογου χρονικού διαστήματος από τους Συμβούλους που έκαναν την αίτηση . Η εκδιδόμενη πρόσκληση αφορά αποκλειστικά το θέμα ή τα θέματα που έχουν αιτηθεί οι σύμβουλοι, οι οποίοι φέρουν και την ευθύνη για τη σχετική εισήγηση ενώπιον του Συμβουλίου. Κατά τα λοιπά, η συνεδρίαση που έχει προκληθεί από το ένα τρίτο (1/3) των μελών του συμβουλίου δεν διαφοροποιείται από οποιαδήποτε άλλη συνεδρίαση.
Αν κατά τον υπολογισμό του ενός τρίτου (1/3) των μελών του Συμβουλίου προκύπτει δεκαδικός αριθμός, τότε ο αριθμός αυτός στρογγυλοποιείται στην αμέσως μεγαλύτερη μονάδα, εφόσον πρόκειται για υποδιαίρεση μεγαλύτερη ή ίση του ημίσεως (0,5).
Άρθρο 4
Πρόσκληση σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου
4.1. Περιεχόμενο της πρόσκλησης
Προκειμένου το Δημοτικό Συμβούλιο να συνεδριάζει νόμιμα και να λαμβάνει αποφάσεις για τα θέματα αρμοδιότητάς του, πρέπει να προσκαλούνται όλα τα μέλη του. Η πρόσκληση εκδίδεται από τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου και δημοσιεύεται αυθημερόν στην ιστοσελίδα του Δήμου. Η πρόσκληση πρέπει να φέρει αριθμό πρωτοκόλλου, χρονολογία, όνομα και υπογραφή του Προέδρου. Στην πρόσκληση αναγράφονται:
α) ο τόπος της συνεδρίασης
Το Δημοτικό Συμβούλιο συνεδριάζει κατά κανόνα δια ζώσης στο Δημοτικό κατάστημα. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, μπορεί να αποφασίζει, με την πλειοψηφία του συνόλου των μελών του, να συνεδριάζει μόνιμα ή κατά περίπτωση σε άλλο κατάλληλο οίκημα της έδρας, αν κρίνει ότι το δημοτικό κατάστημα είναι ακατάλληλο ή δεν επαρκεί για τη συγκεκριμένη περίπτωση . Επίσης, μετά από προηγούμενη απόφαση των μελών του , το Δημοτικό Συμβούλιο μπορεί να συνεδριάζει στην ιστορική έδρα του Δήμου . Επιπλέον, υφίσταται πρόβλεψη ότι μπορεί να συνεδριάζει εκτός έδρας του Δήμου, ύστερα από απόφασή του, την οποία λαμβάνει με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του .
Στην περίπτωση που η συνεδρίαση δε λάβει χώρα διά ζώσης, στην πρόσκληση αντί τόπου αναφέρεται ο τρόπος πραγματοποίησης της συνεδρίασης.
β) ο χρόνος (ημερομηνία και ώρα)
Ο καθορισμός της ημερομηνίας και της ώρας εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, ο οποίος και απευθύνει την πρόσκληση . Σκόπιμο, ωστόσο, είναι να καταβάλλεται προσπάθεια οι συνεδριάσεις να διεξάγονται σε ημέρα και ώρα που διευκολύνει την πλειονότητα των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου.
γ) τα θέματα της ημερήσιας διάταξης
Η ημερήσια διάταξη καταρτίζεται από τον Πρόεδρο , σε συνεργασία με τα άλλα όργανα διοίκησης του Δήμου (Δήμαρχο , Δημοτική Επιτροπή) και τις υπηρεσίες του. Τα θέματα της ημερήσιας διάταξης πρέπει να αναγράφονται με σαφήνεια . Σε αυτήν περιλαμβάνονται υποχρεωτικά όλα τα θέματα που προτείνει ο Δήμαρχος και η Δημοτική Επιτροπή.
Οι επικεφαλής των Δημοτικών παρατάξεων έχουν τη δυνατότητα να αιτηθούν στον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, δύο μέρες πριν τη δημοσίευση της πρόσκλησης , τη συμπλήρωση της ημερήσιας διάταξης με επείγοντα θέματα . Ειδικότερα, κάθε επικεφαλής παράταξης μπορεί να προτείνει ένα (1) θέμα, αιτιολογώντας ταυτόχρονα γιατί αυτό είναι επείγον και πρέπει να εισαχθεί στην ημερήσια διάταξη. Στην περίπτωση που ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου αποδεχθεί το αίτημα, το θέμα εντάσσεται στην ημερήσια διάταξη και συζητείται κανονικά.
Επίσης, στην ημερήσια διάταξη συμπεριλαμβάνονται προς συζήτηση προτάσεις για την επίλυση διαφόρων ζητημάτων αρμοδιότητας του Δημοτικού Συμβουλίου, εφόσον έχουν κατατεθεί από τουλάχιστον είκοσι πέντε (25) άτομα (δημότες ή κατοίκους) .
Αντίγραφο της ημερήσιας διάταξης αποστέλλεται στους Προέδρους και στα συμβούλια των Δημοτικών Κοινοτήτων .
Αν ένα θέμα έχει συζητηθεί ήδη στο Δημοτικό Συμβούλιο και έχει ληφθεί απόφαση επ' αυτού, είτε θετική είτε αρνητική, μπορεί να τεθεί εκ νέου στην ημερήσια διάταξη άπαξ . Στην περίπτωση αυτή, απαιτείται αίτηση εκείνων που μπορεί να ζητήσουν σύγκληση του Δημοτικού Συμβουλίου (δηλ. του Δημάρχου, της Δημοτικής Επιτροπής και του ενός τρίτου των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου), Αν το συμβούλιο εκδώσει απορριπτική απόφαση επί του αιτήματος, δεν μπορεί να επανυποβληθεί αίτημα για το ίδιο θέμα, πριν παρέλθουν δύο (2) μήνες αφότου εκδόθηκε η απορριπτική αυτή απόφαση, εκτός εάν γίνεται επίκληση νεότερων στοιχείων η οποία θα πρέπει απαραιτήτως να συνοδεύεται με στοιχεία τέτοια που καθιστούν αναγκαία την εκ νέου συζήτηση του θέματος . Σε αντίθετη περίπτωση, ο Πρόεδρος δεν υποχρεούται να το συμπεριλάβει στην ημερήσια διάταξη.
Σε περίπτωση που προβλέπεται η πραγματοποίηση Ειδικής Συνεδρίασης , συνεδρίασης δηλαδή για συγκεκριμένο σκοπό σύμφωνα με το οικείο κανονιστικό πλαίσιο, δεν μπορούν να προστεθούν στην ημερήσια διάταξη άλλα θέματα πέραν αυτού για το οποίο πραγματοποιείται η Ειδική Συνεδρίαση.
Οι εισηγήσεις επί των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης τακτικής συνεδρίασης, γνωστοποιούνται με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στους Δημοτικούς Συμβούλους έγκαιρα, το αργότερο δύο (2) ημέρες πριν από τη συνεδρίαση , προκειμένου αυτοί να ενημερώνονται όσο το δυνατόν πληρέστερα επί των θεμάτων που πρόκειται να συζητηθούν και να είναι σε θέση να αποφασίσουν επ' αυτών .
4.2. Κοινοποίηση της πρόσκλησης
Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι, αμέσως μετά την εγκατάσταση των δημοτικών αρχών, οφείλουν να δηλώνουν στον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου την ηλεκτρονική τους διεύθυνση (e-mail). Η πρόσκληση σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου είναι έγγραφη και κοινοποιείται στους Συμβούλους με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Αποδεικτικό της κοινοποίησης πρέπει να τηρείται στην υπηρεσία.
Σημειώνεται ότι, αν μετά την αποστολή της πρόσκλησης προκύψουν λόγοι ανωτέρας βίας για τους οποίους δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί η συνεδρίαση, είναι δυνατόν ο Πρόεδρος να την αναβάλει ή ακόμα και να τη ματαιώσει, δεδομένου ότι εφόσον έχει το δικαίωμα σύγκλησης του Δημοτικού Συμβουλίου, συνακόλουθα έχει και το δικαίωμα αναβολής ή ματαίωσής της . Στην περίπτωση αυτή, ο Πρόεδρος οφείλει να γνωστοποιεί την αναβολή ή τη ματαίωση της συνεδρίασης και να αναφέρει τους λόγους που την επιβάλλουν. Στην περίπτωση της αναβολής, η συνεδρίαση μπορεί να πραγματοποιηθεί με τα ίδια θέματα της ημερήσιας διάταξης, άμεσα, μετά την άρση των λόγων αναβολής, σε χρόνο που προσδιορίζει ο πρόεδρος, χωρίς να είναι απαραίτητο να τηρηθεί η προθεσμία των τριών (3) τουλάχιστον ημερών για τη γνωστοποίηση της πρόσκλησης . Στην περίπτωση της ματαίωσης είναι απαραίτητη η έκδοση νέας πρόσκλησης.
Η πρόσκληση γνωστοποιείται στα μέλη του Δημοτικού Συμβούλιου τρεις (3) τουλάχιστον πλήρεις, ημερολογιακές ημέρες πριν από την ημέρα της συνεδρίασης , και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του δήμου , χρονικό διάστημα επαρκές για την ενημέρωση και την προετοιμασία των Συμβούλων για την επικείμενη συζήτηση. Στις ημέρες αυτές δεν περιλαμβάνεται η ημέρα της κοινοποίησης και η ημέρα της συνεδρίασης .
4.3. Αποδέκτες της πρόσκλησης
Αποδέκτες της πρόσκλησης είναι υποχρεωτικά:
- ο Δήμαρχος, αφού σε περίπτωση μη πρόσκλησής του, η συνεδρίαση είναι άκυρη ,
- τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου,
- οι Πρόεδροι των Συμβουλίων των Δημοτικών Κοινοτήτων άνω των διακοσίων (200) κατοίκων ή οι Πρόεδροι των Δημοτικών Κοινοτήτων έως διακόσιους (200) κατοίκους, όταν συζητούνται θέματα της Κοινότητάς τους .
Πρόσκληση δεν αποστέλλεται όταν μέλος έχει κώλυμα συμμετοχής στη συνεδρίαση . Η συνεδρίαση δεν είναι νόμιμη, αν δεν έχει προσκληθεί καθόλου ή εγκαίρως, έστω και ένα μέλος, εκτός κι αν το μέλος αυτό είναι παρόν και δεν αντιλέγει για την πραγματοποίηση της συνεδρίασης.
5. Αν ο Πρόεδρος παραλείψει αδικαιολόγητα δύο συνεχείς φορές να καλέσει το Συμβούλιο, μπορεί να τεθεί σε αργία και σε περίπτωση υποτροπής μπορεί να κηρυχθεί έκπτωτος από το αξίωμά του με απόφαση του Ελεγκτή Νομιμότητας, σύμφωνα με την Πειθαρχική διαδικασία του άρθρου 234 του Ν.3852/2010.
6. Οι συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου διεξάγονται, εκτός εξαιρέσεων, κατά τις απογευματινές έως βραδινές ώρες.
Αν κατά τη συνεδρίαση απουσιάσει τακτικό μέλος το οποίο είτε δεν έχει προσκληθεί είτε δεν έχει προσκληθεί εγκαίρως, η συνεδρίαση είναι μη νόμιμη εκτός και αν το μέλος που δεν προσκλήθηκε είναι παρόν και συμμετέχει στη συνεδρίαση.
7. Δημοτικός σύμβουλος, που δεν κατοικεί στη διοικητική περιφέρεια του Δήμου οφείλει, αμέσως μετά την εγκατάσταση των δημοτικών αρχών, να δηλώσει στον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου τη διεύθυνση κατοικίας του και να ορίσει με την ίδια δήλωση αντίκλητο στην έδρα του Δήμου, στον οποίο να επιδίδονται οι προσκλήσεις για τις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου. Με την ίδια δήλωση οφείλει, επίσης, να ορίσει οποιοδήποτε, κατά την επιλογή του, πρόσφορο μέσο για τη γνωστοποίηση των ανωτέρω προσκλήσεων. Αν δεν ορίζεται αντίκλητος ή πρόσφορο μέσο για τη γνωστοποίηση, αρκεί η δημοσίευση της πρόσκλησης στην ιστοσελίδα του δήμου.
8. Σε κατεπείγουσες περιπτώσεις, η πρόσκληση μπορεί να επιδοθεί ή να γνωστοποιηθεί την ημέρα της συνεδρίασης. Στην πρόσκληση πρέπει να αναφέρεται ο λόγος για τον οποίο η συνεδρίαση έχει κατεπείγοντα χαρακτήρα. Πριν από τη συζήτηση το συμβούλιο αποφαίνεται για το κατεπείγον των θεμάτων.
9. Αν υφίστανται λόγοι ανωτέρας βίας, που δεν επιτρέπουν την πραγματοποίηση της συνεδρίασης στο χρόνο που έχει ορισθεί με την πρόσκληση, τότε ο Πρόεδρος γνωστοποιεί στους συμβούλους εγγράφως ή με οποιοδήποτε πρόσφορο μέσο έγκαιρα την αναβολή της συνεδρίασης αναφέροντας και τους λόγους της αναβολής. Στην περίπτωση αυτή η Συνεδρίαση μπορεί να πραγματοποιηθεί με τα ίδια θέματα της ημερήσιας διάταξης, άμεσα, μετά την άρση των λόγων αναβολής της, σε χρόνο που προσδιορίζει ο Πρόεδρος, χωρίς να είναι απαραίτητο να τηρηθεί η προθεσμία των τριών τουλάχιστον ημερών για την γνωστοποίησή της.
Άρθρο 5
Λειτουργία Δημοτικού Συμβουλίου
Το Δημοτικό Συμβούλιο συνέρχεται σε δημόσια συνεδρίαση τη συγκεκριμένη ώρα και ημέρα που ορίζεται στην πρόσκληση.
Πριν την έναρξη της συνεδρίασης, ο Γραμματέας του Δημοτικού Συμβουλίου εγγράφει τους υποψήφιους ομιλητές, είτε αυτοί είναι ειδικοί αγορητές ανά θέμα που ορίζονται από τις παρατάξεις με σχετική γραπτή δήλωσή τους είτε δημοτικοί σύμβουλοι που επιθυμούν να τοποθετηθούν ανά θέμα.
Στη συνέχεια, ο Γραμματέας εκφωνεί τον κατάλογο των παρόντων, καταγράφει τους απόντες από τη συνεδρίαση και σημειώνει αν η απουσία τους είναι δικαιολογημένη ή όχι.
Αφού διαπιστωθεί απαρτία, ο Πρόεδρος κηρύσσει την έναρξη της συνεδρίασης και διευθύνει τη συζήτηση. Αν ο Πρόεδρος απουσιάζει ή κωλύεται, αναπληρώνεται νομίμως από τον Αντιπρόεδρο. Αν απουσιάζει ή κωλύεται και ο Αντιπρόεδρος, ασκεί καθήκοντα Προέδρου όποιος από τους παρόντες συμβούλους του επιτυχόντος συνδυασμού έχει εκλεγεί με τις περισσότερες ψήφους και, σε περίπτωση ισοψηφίας, όποιος είναι γραμμένος πρώτος στην απόφαση του δικαστηρίου.
Μετά την έναρξη της συνεδρίασης, ο Πρόεδρος ανακοινώνει στο σώμα κάθε έγγραφο που απευθύνεται στο Συμβούλιο. Στη συνέχεια, ο Δήμαρχος, εφόσον παρίσταται στη συνεδρίαση, μπορεί να προβεί σε οποιαδήποτε ανακοίνωση, ενημέρωση ή πρόταση προς το Δημοτικό Συμβούλιο.
Μετά το Δήμαρχο εκφράζουν τις απόψεις τους κατά προτεραιότητα έναντι των λοιπών δημοτικών συμβούλων οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων της μειοψηφίας, σύμφωνα με τη σειρά του αριθμού των εδρών που διαθέτει κάθε παράταξη στο Δημοτικό Συμβούλιο. Στη συνέχεια λαμβάνουν το λόγο οι λοιποί δημοτικοί σύμβουλοι και οι συμμετέχοντες πρόεδροι των Δημοτικών ή Τοπικών κοινοτήτων ή Εκπρόσωποι Τοπικής Κοινότητας (όταν συζητούνται θέματα της αντίστοιχης Δημοτικής ή Τοπικής κοινότητας), προκειμένου να προβούν σε ανακοινώσεις ή προτάσεις προς το Δημοτικό Συμβούλιο ή να απευθύνουν ερωτήσεις ή να ζητούν συγκεκριμένα στοιχεία, χρήσιμα για την άσκηση των καθηκόντων τους, από τον Δήμαρχο, τους Αντιδημάρχους, το προεδρείο του Δημοτικού Συμβουλίου, την Δημοτική Επιτροπή .
Κάθε παράταξη δικαιούται να υποβάλλει μέχρι τρεις (3) ερωτήσεις.
Από μία ερώτηση δύναται να υποβάλλει Δημοτικός Σύμβουλος που τυχόν έχει ανεξαρτητοποιηθεί.
Οι ερωτήσεις θα υποβάλλονται από τις Δημοτικές Παρατάξεις σύμφωνα με τη σειρά των εδρών που διαθέτουν και εναλλάξ.
Ακολουθεί η διαδικασία των απαντήσεων, χωρίς διάλογο, με τη δυνατότητα και υποχρέωση του Δημάρχου και των Αντιδημάρχων για παροχή στοιχείων και πληροφοριών εντός ενός μηνός. Ο χρόνος για κάθε ανακοίνωση, πρόταση, ερώτηση, αναζήτηση στοιχείων ή απάντηση δεν μπορεί να υπερβαίνει τα δύο (2) λεπτά.
Οι προτάσεις που τυχόν υποβλήθηκαν δεν επιτρέπεται να συζητηθούν, εκτός αν χαρακτηρισθούν ως κατεπείγον θέμα, οπότε και εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 67 του Ν.3852/2010 και η συζήτηση προηγείται των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης. Επίσης, το Δημοτικό Συμβούλιο έχει δικαίωμα να αποφασίζει, μετά από σχετική πρόταση-εισήγηση του Προέδρου ή του Δημάρχου ή συμβούλου επικεφαλής δημοτικής παράταξης και χωρίς συζήτηση, με την απόλυτη πλειοψηφία του συνολικού αριθμού των μελών του, ότι ένα θέμα, το οποίο δεν είναι γραμμένο στην ημερήσια διάταξη, είναι κατεπείγον, να το συζητήσει και να πάρει απόφαση γι' αυτό με την ίδια πλειοψηφία, πριν από την έναρξη της συζήτησης των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης. Το Δημοτικό Συμβούλιο καλείται επομένως στην περίπτωση αυτή να λάβει δύο (2) αποφάσεις με απόλυτη πλειοψηφία του συνολικού αριθμού των μελών του :
- αν ένα ή περισσότερα θέματα που εισάγονται ως κατεπείγοντα είναι πράγματι κατεπείγοντα,
- εφόσον κρίνει ότι ένα θέμα είναι κατεπείγον, αποφασίζει επί του συγκεκριμένου θέματος ή θεμάτων.
Εάν το Δημοτικό Συμβούλιο κρίνει ότι κάποιο θέμα δεν είναι κατεπείγον αναβάλλει την συζήτηση του και δεν λαμβάνει απόφαση επ' αυτού.
Ο χρόνος για τη συζήτηση των εκτός ημερήσιας διάταξης θεμάτων δεν μπορεί να ξεπερνά τη μία ώρα.
Ακολουθεί η συζήτηση επί των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης. Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου δίνει το λόγο κάθε φορά στο Δήμαρχο ή Αντιδήμαρχο που θα εισηγηθεί το θέμα, και αυτοί με τη σειρά τους μπορούν να υποδείξουν κάποιον δημοτικό σύμβουλο ή υπηρεσιακό παράγοντα που θα το αναλύσει. Ο Πρόεδρος έχει το δικαίωμα να καλεί στη συνεδρίαση Δημοτικούς υπαλλήλους, εκπροσώπους φορέων ή ιδιώτες προκειμένου να συμβάλλουν με τις τοποθετήσεις τους στην καλύτερη διαμόρφωση της απόφασης. Η διάρκεια των τοποθετήσεων αυτών δεν μπορεί να ξεπερνά τα τρία (3) λεπτά, χρόνος όμως που μπορεί να παραταθεί με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Τυχόν διευκρινιστικές ερωτήσεις έπονται της εισήγησης και προηγούνται των τοποθετήσεων των ομιλητών.
Ο Δήμαρχος, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, οι επικεφαλής των παρατάξεων έχουν κατά τη συζήτηση δικαίωμα για πέντε (5) λεπτά ομιλίας ανά θέμα οι δε ειδικοί αγορητές έχουν διάρκεια ομιλίας μέχρι να εξαντληθεί το θέμα της εισήγησης . Υπάρχει δε δυνατότητα δευτερολογίας διάρκειας τριών (3 ) λεπτών. Κατά τη δευτερολογία, ο Δήμαρχος ομιλεί τελευταίος, εφόσον το επιθυμεί. Με απόφαση της απόλυτης πλειοψηφίας των παρόντων είναι δυνατή, μετά από πρόταση του Προέδρου, η παράταση ή η σύντμηση του ανωτέρω προβλεπόμενου μέγιστου χρόνου ομιλίας κατά δύο ( 2) λεπτά. Τον ίδιο χρόνο ομιλίας έχουν και οι Πρόεδροι των Δημοτικών ή Τοπικών Κοινοτήτων καθώς και ο Εκπρόσωπος Τοπικής Κοινότητας, όταν καλούνται και συμμετέχουν στη συνεδρίαση για θέματα της κοινότητας τους. Οι υπόλοιποι Δημοτικοί Σύμβουλοι έχουν χρόνο ομιλίας τριών (3) λεπτών το πολύ, χωρίς δυνατότητα δευτερολογίας. Σε κάθε περίπτωση, ο Δήμαρχος κατά τη διάρκεια της συζήτησης μπορεί να λαμβάνει το λόγο κατά προτεραιότητα απέναντι σε κάθε άλλον και να εκφράζει τις απόψεις του.
Ο χρόνος ομιλίας του Δημάρχου, των Αντιδημάρχων, των επικεφαλής των παρατάξεων και των εισηγητών, δύναται να παρατείνεται με απόφαση του Σώματος σε ιδιαιτέρως σοβαρά θέματα. Ιδιαιτέρως σοβαρά θέματα αποτελούν ενδεικτικώς ο προϋπολογισμός, το τεχνικό πρόγραμμα και το αναπτυξιακό πρόγραμμα.
Οι διαλογικές συζητήσεις δεν επιτρέπονται. Διακοπή ομιλητή μπορεί να γίνει αν το επιτρέψει ο ίδιος και αν συμφωνεί ο Πρόεδρος. Στην περίπτωση αυτή η διακοπή δεν μπορεί να υπερβεί το ένα λεπτό, χωρίς ισόχρονη παράταση του χρόνου της ομιλίας.
Ο ομιλητής δεν μπορεί να απομακρύνεται από το υπό συζήτηση θέμα, διαφορετικά ο Πρόεδρος τον καλεί να επανέλθει σε αυτό. Αν δεν συμμορφωθεί, ο Πρόεδρος τον προειδοποιεί ότι θα του αφαιρέσει το λόγο. Αν και μετά τη νέα αυτή επισήμανση ο ομιλητής δεν επανέλθει στο θέμα, ο Πρόεδρος του αφαιρεί το λόγο. Ο Πρόεδρος αφαιρεί το λόγο και από όποιον μιλά χωρίς να έχει εγγραφεί στον κατάλογο των ομιλητών ή χωρίς τη σχετική άδεια. Στις περιπτώσεις παραβάσεων αυτής της παραγράφου, ο Πρόεδρος δίνει εντολή να μην γίνεται καταχώρηση των αντίστοιχων ομιλιών στα πρακτικά.
Αν κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης δημιουργηθούν θόρυβοι που παρακωλύουν την ομαλή συνέχισή της, ο Πρόεδρος οφείλει να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ομαλοποίησή της και αν η ίδια κατάσταση συνεχιστεί, ο Πρόεδρος διακόπτει τη συνεδρίαση για ορισμένη ώρα, που την ανακοινώνει στο σώμα. Κατά τη διακοπή οι Δημοτικοί Σύμβουλοι εξέρχονται της αίθουσας συνεδρίασης. Ο Πρόεδρος διευθύνει τη συζήτηση και λαμβάνει κάθε κατάλληλο μέτρο για την ευταξία της συνεδρίασης. Μπορεί να ζητήσει και την αποβολή κάθε προσώπου που διαταράσσει τη συνεδρίαση. Μετά την παρέλευση του χρόνου διακοπής, ο Πρόεδρος κηρύσσει τη συνέχιση της συνεδρίασης και, αν ο θόρυβος συνεχιστεί, δικαιούται να τη λύσει.
Αφού εξαντληθεί ο κατάλογος των ομιλητών, ο Πρόεδρος διατυπώνει την οριστική πρόταση προς ψήφιση του θέματος, όπως διαμορφώθηκε με τις τροπολογίες που πιθανόν έχουν επέλθει. Ο Γραμματέας καταγράφει την ψήφο των συμβούλων καθώς και όσους συμβούλους αποχωρούν από τη συνεδρίαση.
Ο Δήμαρχος, ο Πρόεδρος και τα υπόλοιπα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου καθώς και οι κατά το νόμο συμμετέχοντες στις συζητήσεις μπορούν να επικαλεστούν παρεμπίπτοντα ζητήματα που αφορούν ιδίως την τήρηση του παρόντος κανονισμού, τη σειρά της ημερήσιας διάταξης και την πρόταση για αναβολή της συζήτησης οποιουδήποτε θέματος. Τα ίδια πρόσωπα μπορούν να επικαλεστούν προσωπικό ζήτημα, όπως η μομφή σε βάρος τους ή η υβριστική εκδήλωση εναντίον τους κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης ή η απόδοση διαφορετικής γνώμης από εκείνη που εξέφρασαν.
Ο επικαλούμενος οποιοδήποτε παρεμπίπτον ή προσωπικό ζήτημα οφείλει να το προσδιορίσει μέσα σε ένα λεπτό της ώρας και να το στηρίξει σε συγκεκριμένη διάταξη του παρόντος κανονισμού ή της νομοθεσίας, διαφορετικά ο Πρόεδρος απορρίπτει την επίκληση. Για παρεμπίπτοντα και προσωπικά ζητήματα αποφαίνεται ο Πρόεδρος. Αν διατυπωθούν αντιρρήσεις αποφασίζει σχετικά το Δημοτικό Συμβούλιο με ανάταση ή έγερση, χωρίς άλλη συζήτηση. Επίκληση παρεμπίπτοντος ή προσωπικού ζητήματος δεν επιτρέπεται μετά την έναρξη της ψηφοφορίας για κύριο ζήτημα.
Αφού εξαντληθούν τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, ο Πρόεδρος κηρύσσει τη λήξη της συνεδρίασης και όλοι οι σύμβουλοι προσέρχονται και υπογράφουν τα πρόχειρα συνοπτικά πρακτικά.
Άρθρο 6
Δημοσιότητα των συνεδριάσεων
Οι συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου είναι δημόσιες και, επομένως, θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι όποιος πολίτης ή δημότης επιθυμεί, μπορεί να τις παρακολουθεί. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις , το δημοτικό συμβούλιο μπορεί να αποφασίσει αιτιολογημένα και με την ειδική πλειοψηφία των τριών πέμπτων (3/5) του συνολικού αριθμού των μελών του, ότι θα συνεδριάσει κεκλεισμένων των θυρών. Η απόφασή του αυτή ανακοινώνεται στη δημόσια συνεδρίαση που προηγείται της συνεδρίασης κεκλεισμένων των θυρών.
Άρθρο 7
Τόπος συνεδρίασης
1. Οι συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου γίνονται στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβούλιου υπό την προεδρία του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου ή του Αντιπροέδρου, που τον αναπληρώνει νόμιμα.
2. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, το Δημοτικό Συμβούλιο μπορεί, με την πλειοψηφία του συνόλου των μελών του, να αποφασίζει να συνεδριάζει μόνιμα ή κατά περίπτωση σε άλλο κατάλληλο οίκημα της έδρας, αν κρίνει ότι το δημοτικό κατάστημα είναι ακατάλληλο ή δεν επαρκεί για τη συγκεκριμένη περίπτωση.
3. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις το Δημοτικό Συμβούλιο μπορεί να συνεδριάζει, εκτός της έδρας του, στις Τοπικές και Δημοτικές κοινότητες, ύστερα από απόφαση των τριών πέμπτων (3/5) του συνόλου των μελών του.
Άρθρο 8
Απαρτία - Λήψη αποφάσεων
Για να είναι νόμιμη η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και προκειμένου αυτό να λαμβάνει έγκυρες αποφάσεις, είναι απαραίτητο να παρευρίσκεται στη συνεδρίαση ένας ελάχιστος αριθμός μελών (απαρτία). Στο Δημοτικό Συμβούλιο, για να υπάρχει απαρτία, πρέπει τα παρόντα μέλη να είναι περισσότερα από τα απόντα . Η απαρτία λαμβάνεται στην αρχή της συνεδρίασης , με βάση τον αριθμό των Δημοτικών Συμβούλων που έχουν ορκισθεί και εγκατασταθεί . Τα μέλη του συμβουλίου που ήταν παρόντα κατά την έναρξη της συνεδρίασης και με την παρουσία τους υπήρξε απαρτία λογίζονται ως παρόντα μέχρι το τέλος της συνεδρίασης ως προς την ύπαρξη απαρτίας, ακόμα κι αν αποχωρήσουν . Η απαρτία, επομένως, θεωρείται ότι συντρέχει για όλα τα θέματα που συζητούνται στη συνεδρίαση αυτή, ακόμη και αν ο αριθμός των μελών που εναπομένουν υπολείπεται του αριθμού των μελών που απαιτείται για τον σχηματισμό της απαρτίας (πλασματική απαρτία).
Αν μετά από δύο (2) συνεχείς προσκλήσεις το Δημοτικό Συμβούλιο δεν έχει απαρτία, συνεδριάζει ύστερα από τρίτη πρόσκληση και λαμβάνει αποφάσεις μόνο για τα θέματα που είχαν εγγραφεί στην αρχική ημερήσια διάταξη, εφόσον τα μέλη που είναι παρόντα αποτελούν το ένα τρίτο (1/3) τουλάχιστον του συνολικού αριθμού των μελών του. Στην τρίτη πρόσκληση γίνεται ειδική αναφορά των ανωτέρω.
Άρθρο 9